Acest joc de pinball funcțional este bazat pe jocul fictiv de vrăjitorie Quidditch™ din îndrăgita serie de cărți și filme Harry Potter, unde jucătorii zboară într-o arenă aeriană încercând să arunce sau să lovească Quaffle™ prin cele trei inele de pe partea adversă a terenului, marcând de fiecare dată zece puncte. Orice echipă care prinde Golden Snitch™ marchează 150 de puncte și câștigă jocul.
Modelul DIY Ugears Quidditch™ Pinball este un stadion impresionant din punct de vedere vizual, având un teren de joc făcut din carton imprimat cu elemente decorative, 8 platforme de vizionare ridicate gravate cu logo-urile celor patru case de la Hogwarts™ (Gryffindor™, Hufflepuff™, Ravenclaw™ și Slytherin™), un tabel de scor funcțional, o ladă pentru depozitarea Golden Snitch™ și trei bile Quaffle™ și elemente de joc pinball funcționale, inclusiv palete, bumpere, ținte și obstacole.
Pregătește-ți jocul Ugears Quidditch™ Pinball, asigurându-te mai întâi că modelul este asamblat corect și toate părțile mobile funcționează corespunzător. Așază modelul pe o suprafață plană, apoi ia bila galbenă (Snitch™) din lada și așază-o pe locul ei rezervat pe sina din stânga. Introdu cele trei bile roșii (Quaffles™) în scobitura din partea stângă față a modelului. Ridică cele trei ținte din centrul terenului apăsând pe cele două bumpere și pe rampa de lansare situată imediat în spatele țintelor. Roată cadranul de pe spatele tabelului de scor pentru a-l seta la trei zerouri și ești gata de joc!
Pentru a juca, apasă pe semnul "New Game" de pe fața modelului, trimițând cele trei Quaffles™ spre declanșator. Apasă pe maneta de ridicare a bilei din fața dreaptă pentru a ridica primul Quaffle în poziția de gata, apoi trage tragaciul din partea laterală înapoi și eliberează-l brusc, lansând bila pe terenul de joc. Pune mâinile pe butoanele paletei aflate pe părțile stângă și dreaptă ale jocului, apăsându-le pentru a menține fiecare bilă în joc cât mai mult timp posibil. Lovește cele trei ținte pentru a crea o cale clară către inele. De fiecare dată când un Quaffle™ trece printr-un inel de pe partea îndepărtată a terenului, marchează zece puncte (apasă butonul de pe partea dreaptă superioară a tabelului de scor pentru a păstra un total al punctelor), iar Quaffle™ revine pentru a fi trimis din nou în joc. Apară propriile inele, nu lăsa Quaffles™ să treacă de paleta ta, altfel ele vor ieși din joc. Odată ce toate cele trei Quaffles™ au trecut prin inelele tale, jocul se încheie.
Cea mai mare provocare a jocului și cea mai sigură cale de a câștiga este să prinzi Snitch. Acest lucru poate fi realizat trimițând un Quaffle™ pe sine, lansându-l de pe rampa înclinată din centru (rampa se ridică în poziție odată ce ținta centrală este lovită). Dacă un Quaffle™ ajunge pe sina din dreapta, acesta va fi adus înapoi în joc, în timp ce un Quaffle™ care ajunge pe sina din stânga va aluneca în jos până când eliberează Snitch în brațele lui Harry Potter™. Felicitări, ai câștigat! Apasă butonul de pe partea stângă superioară a tabelului de scor pentru a ridica un banner care acordă 150 de puncte și proclamă victoria ta!